VAN GALLE NAAR BENTOTA - Reisverslag uit Bentota, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu VAN GALLE NAAR BENTOTA - Reisverslag uit Bentota, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

VAN GALLE NAAR BENTOTA

Door: THEO & LIDA

Blijf op de hoogte en volg Theo

07 April 2012 | Sri Lanka, Bentota

Hallo volgers,
Na afwezigheid, vanwege het ontbreken van een internetverbinding, zijn we weer in the air. 't Was even zoeken, maar ik zit nu een verslag te schrijven vanuit het prachtige Bentota beach resort, met een luxe, waar ze in het Okura hotel alleen maar van dromen. Overigens overnachten wij hier niet, maar met een vriendelijk knikje naar de bewaking buigen ze als knipmessen en laten ze je binnen. Bij navraag aan de receptionist, of ze hier ook Wifi hebben, springt deze op van zijn stoel en tovert hij een kabeltje voor de dag, dat je aan iedere tafel in de lounge kan inpluggen en internetten maar, zonder enige beveiliging of wachtwoord. Naast me staat een Russische reisleidster een verschrikkelijk lang en eentonig? verhaal af te steken, waarvan ik alleen de woorden kilo, tuktuk en champagne kan verstaan. Zojuist passeren enkele bobo's, die met een overvriendelijk knikje en hello sir doorlopen. Ze worden rondgeleid door de receptionist, die even niet op zijn plaats was, maar rennend weer z'n plaats inneemt.

Onderweg van Galle Fort naar Bentota, uiteraaard weer met ons supertransportmiddel, de TUKTUK, zijn we onderweg in Balapittya gestopt voor een rondvaart over het Hollandkanaal en enkele meren, het geheel een kruising tussen onze Biesbosch en de Vinkeveense plassen, met het verschil dat hier wel eens eens een krokodil of een varaan zwemt en er een paar mangroven zijn. Zowaar hebben we nog een krokodilletje gezien ook. Dan een man, met een heel smal bootje, met grote krab in zijn handen, die hij bij ieder passerend rondvaartbootje omhoog houdt, compleet met een stuk onkruid in zijn bek, voor een foto, waarbij elke fotogenie geacht wordt een duit in zijn zakje te doen.
Zo wordt de krab goed betaald. Even verderop een man met een lieflijk uitziend aapje op zijn schoot in eenzelfde kleine visboot, idem dito. Dit kenden wij al uit Vietnam. De echte in 't wild levende apen lieten zich vandaag niet zien. Daarna verder naar ons logeeradres in Bentota, dat we nog moesten opzoeken. Het tweede adres was al raak, een "villa", die met sponsorgeld van de een of andere Engelse familie is gebouwd en 4 maanden geleden is opgeleverd. Dat is hier heel normaal, want
wel erg veel mensen schijnen hier van het gegevene en gekregene te leven. daarover meer in ons laatste verslag. Wij gaan weer lekker een kilo grote garnalen naar binnen werken, die we een uur geleden in ons onderkomen hebben besteld en daar ook worden gegrild en incusief rijst,saus en groente worden opgediend. De groetjes en liefs van ons en bedankt voor de reacties. Een extra dikke knuffel en heel veel xxxxxxx voor Jeslyn en Roos.

P.S. De reisbuddha is al in de pocket.

• 07 April 2012 - 15:59

Mathieu:

Heee Sri Lankezen,

Hier in Nederland nu best fris. Gisteren was het in het zonnetje super lekker. Nog geen nieuwe veulens hier meer geboren (Nirvana staat alweer 14 dagen over). We hebben wel gisteren 1 3-jarige verkocht aan super leuke mensen. Met Roos gaat het goed. Woensdag geven we Roos op voor zwemles in Giessenburg (een buitenbad). Drie keer in de week les krijgt ze dan.

Groetjes en kusjes van Mathieu, Jeannet en de grootste kus van Roos.

• 07 April 2012 - 21:34

Jolanda:

Leuke reisboedah op die laatste foto. Morgen komt de paashaas.Bij Kitty gaan dinsdag de amandelen eruit. En mamma moest ik de groeten doen van de vrouw van de tandart. De rest heb ik jullie al gesmst. Jes begint jullie nu echt te missen. Dikke kus

• 08 April 2012 - 08:51

Agnes:

Die garnalen lusten wij ook wel ,maar die houden we wel tegoed.Vandaag maar lekker naar de stad bioscoopje pikken. Morgen met de kinderen dagje weg ,en zo komen we de paasdagen wel door.Na al die slechte voorspellinge valt het erg mee.liefs van ons en geniet nog maar even want je zit zo weer in je dagelijkse ritme . p.s.we kunnen weer zwemmen op de camping.