Meer geluk met posten - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Meer geluk met posten - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Meer geluk met posten

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 Januari 2017 | Sri Lanka, Mirissa South

Na de 2 reisverslagen, die ik al had geschreven, hoop ik deze keer meer geluk te hebben met het op de website te krijgen. Helaas, misschien door een niet goed werkende app of een onderbroken netverbinding is dat tot op heden niet gelukt. Jammer, dat ze ook gelijk nergens meer te vinden zijn.
Maar zo jullie inmiddels wel begrepen zullen hebben zijn we hier goed aangekomen, zowel letterlijk als "figuurlijk". De vlucht was goed, al is de beenruimte bij Air Berlin belachelijk eng geworden. Na een wachttijd van
7 uur stapten we in bij Etihad airlines, waar dat toch een stuk beter was.
Door de lange dag en nacht, voor we in het guesthouse in Negombo waren,
hadden we wel een flinke jetlag. Slapen tijdens de vlucht is al niet alles, zeker niet als er dan nog een regelmatig huilende en krijsende baby bij je in de buurt zit of ligt. Na de gewoonlijke plichtplegingen op Bandaranaike Airport,
stapten we om 22.30 uur plaatselijke tijd (het is hier 4,5 uur later) binnen bij
Summer Side Residence, waar we al eerder verbleven. Na een Sri Lankaanse reparatie van de stekkers van de koelkast en het bedlampje, waarvan de draadjes los waren, (ff jutteren en ze deden het weer), zijn we ons bed ingedoken, om na drie á vier hazenslaapjes weer net zo vrolijk wakker te worden. De volgende dagen maar wat gewandeld en kennissen bezocht.
We zagen wel dat ook hier steeds meer hotels, restaurants, guesthouses en winkels in rap tempo bijgebouwd worden. Ook zijn de prijzen voornamelijk van eten drinken en vervoer in 10 maanden met wel 20% aangepast.(gestegen) Wat dat betreft is het niet veel anders dan bij ons. Na drie dagen en nachten hebben we een aircon bus, linea recta via Matara naar Bandaramulla,Mirissa Beach genomen, waar we weer bij ons vertrouwde adres in Beauty Mount Guesthouse bij Mangalika en haar echtgenoot verblijven. (Tel.+94412253503) Helaas laat het weer ons een beetje in de steek, voordeel is dat de regen hier veel warmer is, Nadeel wel zo nat.
Lieve groeten van ons beiden. Via de volgende link kunnen jullie een video bekijken. Plakken en kopiėren.

• 25 Januari 2017 - 12:35

Jolanda: