Onze "Luxe Kamer" - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Onze "Luxe Kamer" - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Onze "Luxe Kamer"

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

02 April 2016 | Sri Lanka, Mirissa South

We kregen dus een luxe kamer zonder bijbetaling in het Nilkheta Villa Eco Hotel geboekt via booking.com. Eerst even lekker opfrissen met bloedheet water,kreeg het binnenwerk van het douchehoohd op mijn kop, probeer me staande te houden aan een ring onder douche, die ik gebroken in mijn hand hield, hang en sluitwerk was bedroevend slecht (oud en versleten). De kamer was recht boven de keuken, zodat we om 6 uur 's morgens de neus al vol met de lucht van kerrie en andere gebruikte ingrediënten hadden. Vlak onder ons stond een generator te draaien, die om de 5 minuten aan en uitsloeg. Verder eigenlijk niets te klagen, al hadden we het in de standaard geboekte kamer misschien net zo goed kunnen treffen.

's Morgens, in tegenstelling tot een Duits/Belgisch stel, die elkaar op reis hadden gevonden, gingen wij te voet en zij met de fiets op pad.
Ver kwamen we niet, want na 300 meter werden we staande gehouden door een Sri Lankaanse man op een fiets,die een vriend had met een tuktukkie die goed de weg wist en ons voor 2500 rupies een rondje oudheden zou laten zien. Dat bleek later nog waar ook. Buiten dat wist hij alle entree en kaartcontrôles te omzeilen en prima uitleg te geven van wat er mogelijk in het grijze verleden allemaal wel of niet is geschied. Deze dag troffen we het wel bijzonder goed, want bij de ingang van een pagode op het terrein van al die historische, die zo'n 45 km wandel- of fietspaden bevatten, werden door enkele dames van welgestelde Sri Lankaanse families voedsel pakketten verstrekt. Uiteraard een lekker hapje van de welbekende rijst met kerrie en een flesje water. Even verderop kregen we nog een flesje water. Volgens goed Sri Lankaans gebruik mochten we dit alles niet weigeren.We begonnen ons al klant van de voedselbank te voelen. Na een stuk of vier van deze attracties begonnen we het wat te warm te krijgen en gingen met meer water, dan we gekomen waren, terug naar onze luxe kamer, waarvan de airco geluķkig wel goed werkte en het zwembad ook perfect was. Aan de pool was het Duits/Belgische stel ook al terug van weggeweest. Zij hadden het in de hitte op de fiets nog minder ver dan wij gebracht.

• 02 April 2016 - 10:26

Tera:

Ben blij dat ik niet mee Ben mij te het gr wally tera xxx

• 04 April 2016 - 10:43

Kitty Ogier:

Ach nou, gul zijn ze in ieder geval wel. En uitdrogen zullen jullie zeker niet !

Hoe is het met oma der voetje daar in alle hitte? Werkt de zalf nog?
    Fijn om te horen dat jullie het goed hebben daar.

xxxxxxxxx