Het Rode Koffertje - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Het Rode Koffertje - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Het Rode Koffertje

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

29 Maart 2016 | Sri Lanka, Negombo

Hallo volgers,
Na een eerdere poging een reisverslag te poste, hetgeen waarschijnlijk door een te slechte internetverbinding mislukte zal ik nogeens proberen.
Nadat Hans ons voor de vertrekhal in Düsseldorf had neergezet, kon onze reis echt beginnen. We hadden geprobeerd online in te checken, maar helaas ging dat niet. Het laatst aangepaste reisschema bleek voor de 5e keer veranderd te zijn. Ipv een airbus van Air Berlin werd het er één van Niki air, die ons naar Wenen bracht, waar we weer overstappen op een toestel van Niki air, om ons naar Abu Dhabi te brengen. Nooit geen Air Berlin gezien.
Van Abu Dhabi begon het op het originele schema te lijken. Met Etihad vlogen we naar Banderanayke, de lucht haven van Colombo. Steeds hadden we vooraan in het toestel gezeten, ieder aan een kant van het looppad.Als eersten gingen we de airbus uit, wat een prachtig, zilverkleurig, nieuw toestel was. Een shuttlebus bracht ons naar aankomsthal. Tot onze verbazing ging de bus al rijden, toen er pas 8 pers. in zaten. Waarschijnlijk 6 businessclassers + Lida en ik.Verschil moet er zijn. De andere 100zoveel moesten op de volgende bus wachten. Na de visum-en paspoort + douaneformaliteiten, waren we in de aankomsthal. Zoals gebruikelijk wisselden we eerst wat euro''s en lieten we een Sri Lankaanse telefoonkaart erin zetten. Terwijl we aan de balie geholpen werden kwam er een nerveus vrouwtje met een rood rolkoffertje aankoppelen, die dacht voor te dringen.
Ze legde haar telefoon op de balie van Dialog, maar werd doorverwezen naar een andere balie ongeveer 30 meter verder, omdat ze niet aan het juiste loket was. Toen ze aan de andere balie stond, zag ik plotseling een rood koffertje zonder zichtbare eigenaar zo'n 15 meter afstand staan. Niemand die zich ook maar in de buurt waagde. Niemand, die het probeerde te stelen. Zelf gingen we maar aan de andere kant van de balie staan.
Een moment later kwam het vrouwtje met de telefoon eraan, die het vergeten was mee te nemen. Met een rood hoofd, dat ik onder haar donkere huid zag keek ze in mijn richting, pakte haar rolkoffertje mee en loste op in de mensenmassa. Acht uur later hoorden we van de aanslag in Brussel. Tijdens onze reis werd minstens 10 keer gewaarschuwd geen bagage alleen te laten.We zijn bereikbaar via mailto:tejo53@hotmail.com mijn 06 nummer of SL nummer van Lida. Greetz

• 29 Maart 2016 - 11:38

Tera:

Ok geniet maar van je vakantie en gr van ons

• 29 Maart 2016 - 11:45

Kitty :

Gelukkig maar dat het gewoon een dommerik was die zijn koffer vergat en jullie veilig aangekomen zijn!

Fijne reis oudjes xxxx

• 31 Maart 2016 - 10:46

Gerda Van De Graaf:

hoi lida en theo,

wel spannend zeg met dat koffertje, gelukkig was er nog niets in brussel gebeurt, anders was het helemaal eng geweest.
    maar gelukkig is het met een sisser afgelopen.
    ik hoop dat jullie lekker genieten van je vakantie.
    ik vind het heel leuk om zo een beetje mee te lezen wat jullie allemaal beleven.
    groetjes kees en gerda

Tags: Dialog