WARM SRI LANKA - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu WARM SRI LANKA - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

WARM SRI LANKA

Door: THEO &LIDA

Blijf op de hoogte en volg Theo

25 Maart 2014 | Sri Lanka, Mount Lavinia

19-03-2014

Hallo volgers,
Hier ons eerste beknopte verslag uit Negombo.
Na onze ontvanngst in de Jean Verheggenstraat in Weert, waar Annie en Hans ons

midden in de nacht verwelkomden,snel afscheid genomen (zonder tranen overigens).

Met Hans achter het stuur terug naar de Zilvermeeuw, waar mijn autopapieren nog

lagen.
Toch wel handig, die bij je te dragen in het geval je aangehouden word.Na een

vlekkeloze rit van een uurtje werden we door Hans gedropt op Düsseldorf

International Airport. Aldaar wachten tot we de bagage konden afgeven.
Stonden we een kwartiertje te wachten bij een verkeerd loket,voor een vlucht naar

Londen.Foutje bedankt. Terwijl bij het loket voor onze vlucht naar Abu Dhabi, nog

niemand aanwezig was. Daarna door de beveiliging, waar ik deze keer mijn schoenen

zonder metaal aan mocht houden.Geen pieper, wel laptopje uit de tas. Lida leek

waarschijnlijk wat meer dan ik op een terroriste, want die kwam niet zonder

gefouilleerd te worden door de beveiliging. Werd ze zo ook weer eens geknuffeld.
Na een vlekkeloze vlucht landden we zonder vertraging in Abu Dhabi. Opnieuw door

de beveiliging en inchecken voor de vlucht naar Colombo. Na de gebruikelijke

handelingen konden we plaats nemen in een veel kleiner vliegtuig, waar nog veel

plaatsen onbezet waren. Helaas zaten we een uur te wachten op een vlucht van

Etihad uit Moskou, waardoor de resterende plaatsen werden bezet. Op naar Sri

Lanka, waar we om half vijf 's morgens arriveerden. Na de gebruikelijke

faciliteiten konden we om een uur of zes ons bed in.

Negombo,20-03-2014

Een kamer in het Paradise Holiday Village Hotel,die eenzelfde aantal vierkante

meters besloeg als we thuis tot onze beschikking hebben, hadden we het zeker niet

slecht getroffen. Na het ontbijt wat in 't zwembad geploeterd te hebben, aan de

overkant wat informatie ingewonnen over een kennis, die we eerder hadden ontmoet.
Hij of zij was was de ene helft van een Nederlands stel, die in de buurt woonden.
Helaas was hij in de maling genomen door een te slimme Sri Lankaan, die hen buiten

de villa met zwembad een vals visum, waar grof geld voor was betaald, had

aangesmeerd. Na een verblijf van 2 weken in de nor, werd een van die twee het land

uitgezet wegens illegaal verblijf. De ander had ook gelijk de buik vol van Sri

Lanka en heeft ook voor verblijf elders gekozen. Dag dromen, dag poen en minder:

dag onze afspraak. Een restaurantje (Petit), waar wij regelmatig (ieder jaar een

paar keer) gingen eten, zit nu zonder (klusjes)sponsor.

Problemen met energie.
Ongeveer 10 keer per dag is in ons hotel de stroomtoevoer en uiteraard ook wifi

(wat al op de meeste plaatsen slecht is) onderbroken. Dit schijnt i.v.m. de

aanleg van nieuwe wegen, riool en een nieuw net te maken te hebben.Leuk voor de

toekomst, maar niet voor ons.

Bloedhete dagen.

25-03-2014
Mount Lavinia.
LET OP:TIJDELIJK TEL.NR. 0094774623027, dit geldt zolang wij hier zijn.
Enkele dagen geleden zijn we naar Mount Livinia, een paar km ten zuiden van

Colombo verkast. Een mooi hotel(Ranveli Beach Resort) waar we tot morgen blijven.
Op het strand, waar het wat koeler is dan de 36 graden, waar zelfs de Sri Lankanen van lopen te puffen, een wandelingetje gemaakt en Lida met een aapje laten fotagraveren (who is the monkey?)
Nu ga ik een lekkere "kouwe klets" pakken.Reageren mag.
Groetjes van ons.

• 25 Maart 2014 - 09:24

Hans:

mooi eerste verslag hoop dat je samen met Lida nog fijne dagen hebt in dat mooie landje.
    Heb je auto mooi op de parkeerplaats bij je caravan neer gezet.
    Groetjes verder en fijne vakantie

• 25 Maart 2014 - 11:53

Mathieu:

Jullie hotel, ranvelli, opgezocht op youtube. Inderdaad een leuk hotel en een very nice swimmingpool.
    We hopen op meer reisverslagen en veel plezier toegewenst.

XXX Roos en mijn ouders Mathieu & Jeannet

• 25 Maart 2014 - 14:05

Jeannet:

Wat een geweldige foto van Lida met aapje......schattig! xxxxjes

• 25 Maart 2014 - 18:37

Frits En Wilma:

Bedankt voor het eerste verslag,geniet maar lekker. leuke foto.
    groetjes ook van pa en ma.Wilma

• 25 Maart 2014 - 19:10

Lilian Paul:

He hè eindelijk een teken van leven,nou Lida had natuurlijk de dag van der leven zo lekker geknuffeld te worden ,ach geniet van jullie vakantie maar dat zal lukken.gr ook van Susanne

• 27 Maart 2014 - 19:13

Jolanda:

Hallo,
    leuk verhaal. Ik krijg dit weer niet op mijn mail. Vorig jaar ook al niet. Maar ik weet het toch wel te vinden hoor.
    Veel liefs en geniet ervan