Ranveli Beach - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Ranveli Beach - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Ranveli Beach

Door: Lida

Blijf op de hoogte en volg Theo

01 April 2015 | Sri Lanka, Mirissa South

Aan mij de eer om jullie het verdere veloop van onze reis te vertellen.We waren inmiddels aangekomen bij het hotel Ranveli Beach.Als je jezelf bij de receptie aanmeld en om je heen kijkt is het allemaal even mooi en er was ook een zwmbad bij met heerlijke ligstoelen.Maar boven de kamer die we toegewezen kregen was een stuk minder.Het kon wel een goede opknapbeurt gebruiken maar hier kijken ze niet verder alsdat hun neus lang is.Het eten was er heerlijk vooral de curries. 's Middags gingen we nog een strandwandeling makenDe hete zon en de wind voelde Theo op dat moment niet dat zijn wreef aan het verbranden was ondanks de laag Nivea. De volgende dag was op zijn wreef een grote plek met blaasjes en vocht te zien en vuurrood .Dat was pech. Maar op onze strandwandeling terug te komen halverwege wilden we even rusten en zagen daar een mooi plekje om op adem te komen.Een heel lieve oude man bood ons 2 stoelen aan maar een praatje maken met hem konden we niet want hij sprak geen woord Engels en toen maar met wat gebaren elkaar wat duidelijk proberen te maken.Daarna weer verder gewandeld. Lezen kon hij ook niet en de vertaalapp uit de Googlestore voorziet ons niet van Singalees,wat hier toch het meest wordt gesproken.(trouwens wel wel Tamil) Zo brengen wij onze dagen door: een beetje wandelen en een beetje cultuur snuiven zoals ze dat tegenwoordig noemen.
De volgende dag was het geen wandelen meer want Theo’s voet deed pijn .We zijn toen aan het luieren gegaan.Ook niet verkeerd hoor want je bent hier toch vlugger moe dan thuis alleen al door de hitte .Maar opa en oma hebben het hier best naar onze zin. Geen storm geen kou en niet de verwarming aan, alleen maar genieten aan de Indische Oceaan.
Beste vrienden dit was mijn verhaal en jullie zullen me nog wel een keer tegenkomen.
Groetjes Lida & Theo

• 01 April 2015 - 09:09

Theo Van Tulden:

Hallo Theo en Lida.
    Fijn, dat jullie het zo naar de zin hebben
    Blijf nog maarveen poosje want hier is het nog steeds herfst.
    Vandaag voorvde tweede dag code geel.
    Vrachtwagens worden gewoon, van de weg geblazen.
    Ik lig sinds gisteren in het ziekenhuis SJG in weert.
    Ik hou weer teveel vocht vast en dat moet opgelost worden.
    Ik hoop voor de pasen thuis te zijn.
    Stuur in ecard naar SJG, dat kost niets.
    Prettige vakantie verder.
    Theo en Tiny

• 01 April 2015 - 14:53

Tera Hoorn:

Nou hier ook lekker warm op de camping met een verschil de kachel aan hihi nou veel plezier nog en tot over een paar weken xxx