Na te veel regen kwam er toch zonneschijn. - Reisverslag uit Bandaramulla, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Na te veel regen kwam er toch zonneschijn. - Reisverslag uit Bandaramulla, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Na te veel regen kwam er toch zonneschijn.

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

29 Januari 2017 | Sri Lanka, Bandaramulla

Hallo allemaal,
Dat ook in Sri Lanka niet altijd de zon schijn zijn we inmiddels ook achter.
Ook op de tijd dat het regenseizoen ofgelopen zou moeten zijn kan het behoorlijk regenen, en dat deed het afgelopen week dus wel heel extreem.
Plensbuien, die soms wel meer dan 2 uur aanhielden en één zelfs van 4 uur s'middags tot de andere dag rond de middag kwam het echt met bakken naar beneden. Voor ons maakt het niet zoveel uit, maar als je zoals de meeste toeristen hier vor een paar dagen geboekt hebt is het wel sneu.
Ook gingen die extreme buien, vaak gepaard met flinke onweersbuien en lichtte en donderde het er flink op los het er flink op los. Ook de elektriciteit wil met dat weer nog wel eens uitvallen, wat betekent: géén internet, dat toch al zo langzaam of helemaal niet werkt ondanks alle wifi, 2g 3g 4g, waarmee reklame gemaakt word. Gelukkig is dat ook weer voorbij en horen we geen donder en zien we geen bliksem meer.
Eén man was waarschijn lijk wel blij met de extreme weersomstandigheden: de paraplureperateur, jawel langs de hoofdweg (winkelstraat) in Matara, hebben we er 2 operationeel gezien. Ook was er nog hetzelfde stalletje met de horlogemaker, waar ik vorig jaar een nieuw batterijtje liet installeren en een paar schoenmakers, die met naald en draad slippers, sandalen en allerlei ander schoeisel behalve klompen, repareerden. Vanwege het feit, dat ik mijn slippers vergeten was in te pakken, zijn we op zoek gegaan naar nieuwe. Jammer, dat ik maat 46 heb, welke we na een bezoek aan plusminus 10 winkels, waaronder 2 van de bij ons al jaren verdwenen Bata's, hebben we de moed maar opgegeven. Verder dan maat 45, die hier nog iets kleiner uitvalt dan bij ons, gingen ze niet. Opvallend detail, bijna iedere Sri Lankaan met maat 45 of meer loopt hier op z'n blote kakken. Nu gaan we weer onze dagelijkse fitniss doen. Een wandeling van een ongeveer 500 meter met een stijgingspercentage van hier en daar 35% en dan 220 treden afdalen, om aan het strand terecht te komen.

• 29 Januari 2017 - 08:04

Terahoorn:

Nou dan ook maar op je blote kakken lopen Wally gaat de 3e naar Bali hopen dat je nu beter weer krijg geniet er maar van gr van ons xxxx

• 30 Januari 2017 - 19:41

Jolanda:

Moet je ook op je blote kakken nou? Of helemaal hip in sandalen met sokken. Xx

Tags: Regen, slippers