Paasdienst, ingelast tussentijds verslag. - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Paasdienst, ingelast tussentijds verslag. - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Paasdienst, ingelast tussentijds verslag.

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

08 April 2016 | Sri Lanka, Mirissa South

Zoals jullie begrepen hebben, verblijven wij al enkele dagen in ons geliefde Mirissa, waar we ook de laatste verslagen van onze reis hebben geschreven. Lida was bij de Ware Jacob gebleven, van Bonsai-boomkwekerij eigenaar, Bonsaiboom in-en exporteur, die van uit Japan en China naar elders in de wereld overal en iedereen die er maar interesse en geld in wilde investeren van zijn Bonsaiprodukten voorzag. Zij'n naam: Pieter of gewoon Piet van der Grift.
Om gezondheidsredenen(Tia, die het bonsaigedeelte van zijn hersenen plat lag en tijdelijk aan één been en een arm verlamd werd) was hij genoodzaakt te stoppen met zijn handel. Alles volgens eigen zeggen ging hij echter niet bij de pakken neerzitten, maar werd na zijn bonzaihandel verkocht te hebben schrijver en onderzoekjournalist, vooral gericht op waarheidsvinding, het wel of niet kloppen van de verhalen over geloven RK,NH,Islam, Hinduisme, Brahamisme, en vooral het Jodendom, waaruit volgens hem alles mee was begonnen. Daar tussendoor werd ook nog een verhaal over Buddhisme Griekse en Egyptische Goden en de Romeinen gebreid. Een gedeelte van zijn nog gezonde hersenen was hiervoor bijzonder geschikt geworden om dit alles op te slaan en op schrift te zetten. Een gave, die een voortvloeien van zijn tia was, aldus de schrijver. Gek en geniaal liggen niet zo ver uit elkaar opperde ik, waarop hij zijn gesprek meer en meer richting Lida ging voeren.
Zoals Lida reeds meldde, lag hij na de publikatie van deel 1 van zijn niet uitgegeven boek met de hele familie overhoop. Deel 2 staat inmiddels gedeeltelijk op internet.
Inmiddels was het Witte Donderdag. Na het verhaal de vorige dag zaten we ergens anders op de boulevard te eten en kwam hij weer langs. Lida riep hem, hij verontschuldigde zich dat hij ons niet herkende, ook een gevolg van de tia. Hij vertelde wel even, dat hij voor zijn waarheidsvinding nog naar Ararat, Israël,Egypte, Pakistan en India (Srinagar, waar volgens hem Jesus ligt begraven)was geweest. Toen ging zijn mobieltje en moest hij snel naar een "vergeten" verjaardag.
Onderweg terug naar ons mooie verblijf in Summer Side Residence, hoorden we het eerste gezang en preek van de priester ter ere van de Pasen, met een geluid, waar in de verste verte geen Imam aan kan tippen. Dat zou zo drie dagen doorgaan. Voor ons maar twee, want we waren de voorlopig laatste nacht in Negombo.Dit verslag hoorde eigenlijk vóór de trein naar Anuradhapura te staan.

• 08 April 2016 - 08:30

Mathieu:

Hoi allen,

Super, leuke verslagen. we kijken elke dag op de computer of er al een nieuw verslag is.

In Holland alles nat en rond de 12 graden.

Kusjes uit het koude Schelluinen

• 08 April 2016 - 12:42

Tera:

Veel plezier hoor xxx max