Wie zoet is krijgt lekkers. - Reisverslag uit Weert, Nederland van Theo Jongh - WaarBenJij.nu Wie zoet is krijgt lekkers. - Reisverslag uit Weert, Nederland van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

Wie zoet is krijgt lekkers.

Door: Ikke

Blijf op de hoogte en volg Theo

24 Maart 2015 | Nederland, Weert

Na een rustige vlucht voor de 4e keer in Sri Lanka beland. Wel vermoeiend voor ons, de afstanden zijn te kort om te slapen en te lang om wakker te blijven. Maar ach, je moet er wat voor over hebben om van ’t mooie weer hier te genieten. Vijfentwintig uur onderweg op de klok, met aftrek van 51/2 uur tijdverschil . Zo zijn we toch weer een paar uur jonger geworden. Na aan alle papieren verplichtingen voldaan te hebben eerst maar een ontbijtje naar binnen gewerkt en daarna een paar uurtjes slaap in proberen te halen. Een duik in het zwembad en wat lanterfanten in de buurt van ’t hotel in ons vertrouwde restaurantje gegeten, waar het als vanouds weer erg goed smaakte. Nog wat geacclimatiseerd en op tijd “onder de wol” om fris en monter aan de volgende warme dag te beginnen. Na het ontbijt maar weer een duik in het zwembad genomen, waar deze keer de Oostblokkers behoorlijk in de meerderheid waren. Gelukkig hadden we het echtpaar Spit, eigenaren van pension Het Anker in Urk (16e of 17e keer in Sri Lanka,nu 3 maanden overwinteren), waarvan de vrouwelijke helft het baddoekenverkeer op de ligstoelen regelde. Na twee dagen wisten we ook al hun mankementen en gebreken en gingen zij naar huis en wij naar Mt. Lavinia. Een wandelingetje langs de viiserskrotten aan zee deed ons weer denken aan vroeger jaren, toen bij ons sommige kinderen nog een pak rammel kreeg. Een klein meisje van een jaar of twee kreeg daar een pak op de billen met een onvervalste roede, waar hier normaal de vloer mee werd aangeveegd. Wat ze had misdaan weten we niet. Misschien geweigerd om haar handje op te houden, want dat is volgens ons verplicht hier. Een ander meisje van zeker nog géén twee, had dat al beter onder de knie. We vroegen ons ook af of hier een nieuwe verkeerswet ingegaan was. Fietsers mogen hier niet met licht op fietsen. Daar hield zich iedereen prima aan. Misschien een tip voor Nederland

• 24 Maart 2015 - 17:22

Hans Voogt:

Leuk allemaal, Theo. We leven met jullie mee. Nog veel fijne warme dagen gewenst. Groetjes!!

• 24 Maart 2015 - 18:25

Tera :

Veel plezier beter weer als hier Gr xxx

• 24 Maart 2015 - 19:16

Jannie:

hey leuk wat van jullie te horen/lezen.
    leuke verslag!
    zal het door geven aan pa en ma hoe het jullie zoal vergaat. blijf jullie zeker volgen.
    heel veel plezier geniet maar lekker.

groeten jan en jannie

• 25 Maart 2015 - 15:37

Leon:

Leuk en geinig verslag, je moet een boek gaan schrijven.
    Geniet ervan en tot de volgende anekdotes.
    Bourtange

• 26 Maart 2015 - 16:49

Lilian Paul :

Nou fijn dat alles naar jullie zin gaat,kijk goed hoe ze bedelen kan nog eens van pas komen(:)ja wat late reactie maar kreeg je bericht niet helemaal binnen nou fijne vakantie en lief zijn voor elkaar groetjes

• 26 Maart 2015 - 19:00

Frits En Wilma:

Wat leuk weer wat te lezen van jullie, geniet maar lekker het weer is hier knudde.
    We zullen pa en ma weer vertellen hoe het jullie veergaat.

Tot horens maar weer,groeten van Frits en Wilma.

• 27 Maart 2015 - 10:12

Jolanda:

Ik wacht op de foto's. Have fun en dikke kus xxxx

• 10 April 2015 - 18:26

Regina:

Heel veel plezier en lekker genieten xxx