ZON, ZEE EN STRAND - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu ZON, ZEE EN STRAND - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

ZON, ZEE EN STRAND

Door: IT'S ME

Blijf op de hoogte en volg Theo

11 April 2013 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Precies een week geleden, kwamen we in het door ons beiden geliefde mooie Marissa aan.
Een echt prachtig strandjetussen de rotsen (dat is hier trouwens vaste prik),waar we niet door allerlei verkopers van buddha’s , olifanten, diverse lorren etc worden lastig gevallen. Niet dat wij van die strandmensen, maar een beetje wandelen, hier en daar een babbeltje is toch gezellig. ’t Mooie hier is ook, dat we vaak mensen ontmoeten, die we in een andere plaats ook al gezien en/of gesproken hebben.
Een verkenningstochtje op een van de rotsen leerde ons, dat vrijwel de hele rots daar in handen van een man of familie is. Een hotelletje (One of Mirissa) met kamers van US$ 242 ,- aangepast aan de inflatie. Een soort bungalowpark (The Paradise) , waar men voor $70 p.p.p.d. kan verblijven, Een Ayurveda (massage en schoonheidssalon, iets dat wij zeker niet nodig hebben), duikschool PADI cursussen, een grote boot om walvissen en dolfijnen te gaan bekijken etc.etc. Nu zijn we inmiddels in Hikkaduwa in een prachtig guesthouse, dat zowaar door een Sri Lankaanse familie wordt beheerd. Niet dat dat hier iets bijzonders is, maar de door hen gerunde gelegenheden zien er meestal wat armoedig en stoffig uit. De eigenaren (de mannen voorop) zijn vaak op z’n zachtst gezegd niet zo aktief. Van iets repareren of vervangen hebben ze weinig of geen sugar. Een uitgelezen krant bleef on hele verblijf op een bank in de tuin liggen, die ook het aanzien niet waard was. Vaak is dan ook alleen de prijs goed. In het jaar dat we hier geweest zijn, veranderen de dingen snel. Zo was het nu buiten het seizoen al 2 keer zo druk dan vorig jaar.
Ook dit ei(land) is door de Oostblokkers ontdekt, die vooral op de goedkoopste accommodatie afkomen en zich hoofdzakelijk aan lekker goedkope roti te goed doen. Eergisteren hadden we een dag met echt tropische stortregen en onweer. Aanvankelijk hadden we die dag gepland, naar Singaraya te gaan, een stuk oud regenwoud, waar nog luipaarden, diverse soorten apen, veel vogelsoorten en een soort kangeroevaraan voor moeten komen. Vanwege de zwaarte van de trekking, wat het toch is, en het veelvuldig voorkomen van bloedzuigers, waar Lida niet zo gek op is, hebben we het maar afgeblazen. Vandaag hebben we een dagje op het strand van Unawatuna doorgebracht. Met een tuktukker erheen, en terug via Galle (bekend van de resp.Portugese, Nederlandse en Engelse bezetting, waar we dachten ergens in een warenhuis wat te shoppen. Nog nooit hebben we in een warenhuis zulke drommen mensen tussen allerlei handel zien snuffelen en rijen van 30 a 40 man aan de diverse kassa’s. Het zes verdiepingen hoge gebouw barstte figuurlijk uit zijn voegen. Oorzaak: Over twee dagen is het hier Singalees Nieuwjaar en is het de gewoonte dat een ieder zich in het nieuw steekt. Onze winkelescapades dus verder maar voorlopig uitgesteld tot in het Nieuwe jaar, wanneer jullie mijn laatste verslag krijgen vooorgeschoteld. HAPPY NEW YEAR EN BLIJF GEZOND.

P.s Het bezoek aan de ” Stoffels` volgt later pas.

Wij hebben hier trouwens ook nog een aardige formule bedacht.
Hier kan je n.l. vrij nauwkeurig"äflezen" of iemand een resp. goede of slechte man/of vrouw heeft gehad:
geen tanden slechte man of vrouw
1 tand iets betere man of vrouw enz.enz.
Alletanden: een te goed voor deze wereld man of vrouw.
Conclusie:Hier wonen erg veel slechte mannen en vrouwen.
Veel werk voor werkeloze tandartsen, die niet zo erg op geld en goederen belust zijn.

• 11 April 2013 - 21:53

Jolanda:

Hallo hallo,
    Ik heb van jullie al een sms berichtje ontvangen vandaag dus weet al wel dat jullie het nog steeds hartstikke goed naar jullie zin hebben. Wel leuk dat jullie nieuwjaar mee maken daar.
    Volgens mij liggen jullie al lang in bed nu. Slaap lekker.
    Liefs Jolanda

P.s. het aftellen is begonnen. Nog 7 dagen xxxx

• 12 April 2013 - 08:42

Metjoe:

Hello,

Jullie hebben in ieder geval meer zon dan wij.
    Nu regent het alweer.
    Pas op met vuurwerk.

XXXX Metjoe

• 12 April 2013 - 15:07

Jannie De Jongh:

hey volgens mij hebben jullie het super naar jullie zin daar uit de verslagen op te maken. geniet nog even groeten en dikke kus jannie xx

• 12 April 2013 - 17:21

Thijs En Regina:

Hoi hoi hoi jullie hebben het goed naar de zin zie .... niets vóór tante lyda om tandarts te worden daar haha!!!!! Je ben de beste die er bij loop met zo'nmooi gebit ...... geniet er maar lekkerland daar xxx Kien