NEGOMBO NAAR SIGIRIYA - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu NEGOMBO NAAR SIGIRIYA - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

NEGOMBO NAAR SIGIRIYA

Door: THEO ZELF

Blijf op de hoogte en volg Theo

26 Maart 2013 | Sri Lanka, Sigiriya

Negombo, 23-03-2013.

Onze eerste dagen in Negombo een paar kennissen opgezocht, waar we vorig jaar ook een leuke tijd mee hebben gehad. In hetzelfde guesthouse geslapen als vorig jaar, wat weer even gezellig was. Een Schotse vrouw, voormalig verpleegster, getrouwd met een Sri Lankaanse reisgids, die een geweldig gastvrij stel vormen. Ook het restaurantje (Petit gerund door Joseph, zijn vrouw, schoonmoeder en vader) met 6 tafeltjes en heerlijke vis-en garnalengerechten was er nog, wat hier ook wel bijzonder te noemen is. Een halve dag in en om het zwembad van het Jetwing Beach Hotel ons bivak opgeslagen en nog een dagje struinen op het strand, waarna we hebben besloten ons eerste toertje met de door ons geliefde tuktuk en de ons bekende chauffeur richting Sigiriya te maken. Honderdvijftig kilometer en 5 uur verder kwamen we bij het door ons op internet goed aangeschreven guesthouse aan. We kregen een geweldig onthaal door een erg gastvrije familie, bestaande uit vader, moeder, twee meiden en een jongetje. Aanvankelijk waren de plannen een dag te blijven, maar nu zijn het er inmiddels drie geworden. Het is een plaats middenin de jungle, waar de de olifanten op een steenworp afstand in de tuin (lees rijstveldje) komen. Ook de apen komen hier de mango’s, die nog niet eens rijp zijn opvreten. Een leuk toertje gemaakt vandaag door een nogal RK buurt. Overal zie je bordjes “ROOMS” hangen. (Foto’s volgen later).

• 26 Maart 2013 - 17:01

Jolanda:

He er stond zelfs al een tweede verslag op. Leuk verhaal.
    xxxx Jolanda

• 26 Maart 2013 - 20:06

Agnes:

Leuk verhaal over het vliegveld weer eens wat anders.
    lekker warm daar nou hier is het berekoud.
    We willen dit weekend naar onze iglo in Weert,als we maar nietbevriezen. Ik hoorde net op de radio dat er brand is bij de Achelse kluis dat is minder,nou niet te lang in de zon zitten.groetjes van ons .xx

• 27 Maart 2013 - 17:13

Lilian:

Leuk verslag fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben kijk al uit naar het volgende verslag groetjes vanuit weert

• 28 Maart 2013 - 09:25

Frits En Wilma Sijbenga:

Dat van die ROOMS is echt leuk, haha. Kom je toch nog katholieke mensen tegen op Sri Lanka. Doe ze de groeten van de nieuwe paus! Veel plezier nog. Groeten van ons!

• 28 Maart 2013 - 17:02

Hans:

Wees blij dat jullie daar zitten lekker warm en hier is het maar klote weer verder fijne vakantie en maak er wat leuks van samen met Lida.
    Groetjes hans en annie

• 28 Maart 2013 - 19:41

Tera :

Geniet er maar van hier ook lekker warm hihihi xxxx