LUIEREN AAN ZEE - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu LUIEREN AAN ZEE - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

LUIEREN AAN ZEE

Door: THEO & LIDA

Blijf op de hoogte en volg Theo

02 April 2012 | Sri Lanka, Mirissa South

Mirissa,02-04-2012

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik degenen bedanken, die een of meer reacties hebben geplaatst. Altijd leuk te weten, dat er familie, vrienden en kennissen zijn, die ons hier volgen. Na het hooggebergte in Sri Lanka Centraal zijn we inmiddels weer aan de kust beland. Een klein dorpje in ’t zuiden, genaamd Mirissa. Dit dorp is in 2004 erg zwaar getroffen door de tsunami. Het strand was helemaal leeg(schoon)gespoeld en het toen bestaande
vissershaventje was geheel verdwenen inclusief de schepen, die allemaal aan spaanders waren. De U.S.A. heeft ervoor gezorgd, dat er naast de voormalige Engelse luchtmachtbasis uit de 2e wereldoorlog een geheel nieuwe haven is gebouwd, waar nu wel een paar honderd vissers-en plezierboten kunnen aanleggen. Het prachtige strand, gelegen in een mooie baai , inclusief restaurantjes en guesthouses is ook weer volop in de running. Alles lijkt weer of er nooit iets gebeurd is. Opvallend hier is, dat we nog niet een verkoper hebben gezien, die verder naar het noorden de oren van je kop schijnen te zeuren, en je van de nodige onnozele souvenirs proberen te voorzien.
We verblijven momenteel in een heel leuk guesthouse, dat gerund wordt door een Sri Lankaanse familie, die na de tsunami veel mensen,waaronder enkele Nederlanders, onderdak hebben gegeven. Mountain Garden, zoals het heet, ligt een meter of tien a vijftien hoger dan het strand. Een paar honderd meter verder de steile heuvel op staat een Budhistische tempel met een groot beeld, zoals er hier in ieder dorp of stad wel een of meer te vinden zijn. Onderweg van Ella naar hier kwamen we door talloze dorpen, waar langs de weg vooral kingcoconuts, waarvan beweerd wordt, dat er een geneeskrachtige werking vanuit gaat, cashewnoten en aardewerk potten, met als inhoud een aftreksel van buffelmelk, werden aangeboden. Ook passerden we een paar wildparken, waarover ons nogal wat negatieve reacties ter ore kwamen. Wij zien het hier als een groot wildpark. Bij aankomst zaten er wel zes apen op het dak. Onderweg naar het strand zat er een varaan van een meter lang in de goot, bij het guesthouse een gekko op een boomstam, muskieten en een paar miljoen mieren in de badkamer, honden op ’t strand, alsmede een aantal ufo’s in schelpen en ’s avonds jumbo-of kingprawns,
kip of red snapper ons bord, honden in allerlei afmetingen en kleuren, die ze op de een of andere manier het blaffen hebben afgeleerd, en vogels, die veel te vroeg, soms al om vier uur voor heel concert zorgen.
Het beste wat ons hier in Marissa bevalt is wel het eten op een van de vele strandterrassen, waar je zelf de soort vis of jumbogarnalen mag uitkiezen. Een mooie zonsondergang en een lekkere grote pot koud bier erbij..... en dan tegen elkaar zeggen, dat het toch zo slecht gaat met de al die crises in Europa en wat een rotleven we toch hebben. Morgen gaan we verder naar Galle, wat een leuke plaats met veel Nederlandse herinneringen moet zijn. Op zoek naar het graf van Mulder (Adraan van Dis z’n vader). Daarover later meer.

p.s helaas nog geen reacties op de foto van de melkfabriek onderweg naar Horton Plains in het verslag over Nuware Eliya.

Lieve groetjes van ons.

• 02 April 2012 - 08:33

Stien:

hoi theo en lida wat een leuke reisverslagen en wat maken jullie veel mee jullie zullun wel moe zijn s,avonds he nou geniet er maar lekker van groetjes stien

• 02 April 2012 - 09:50

Wally En Tera:

hoi luitjes,we zijn blij dat jullie het naar je zin hebben.
    tera vraagt om een klein geluks boedatje om mee op reis te nemen net als lida.
    gr.en nog veel plezier
    wally en tera

• 02 April 2012 - 14:02

Jeannet:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben!
    Hier is alles goed met weer lekker het zonnetje.
    De veulentjes groeien als kool en nr 3 laat weer erg lang op zich wachten.....
    Kusjes uit Schelluinen

• 02 April 2012 - 18:41

Lilian Paul:

Ja ik heb vind ook niet te doen als ik het zo lees ,nee dan laat ons maar op de stoel/ bank hangen en wat mijmeren over de crisis nee dan hebben wij het zo slecht nog niet maar de laatste vakantie loodjes komen eraan ik hoop dat ze niet te zwaar zijn nog veel plezier nog even genieten groetjes

• 03 April 2012 - 18:53

Jolanda:

Hallo heb net nog ff de foto's bekeken. Melkfabriek mankeert toch niks aan. Geniet no maar van de zon hier wordt het weer heel koud. Geen camping weer.
    dikke kus xxxx