HANOI IN VOGELVLUCHT - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Theo Jongh - WaarBenJij.nu HANOI IN VOGELVLUCHT - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Theo Jongh - WaarBenJij.nu

HANOI IN VOGELVLUCHT

Door: TheoLida

Blijf op de hoogte en volg Theo

23 Maart 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal.

Na ongeveer 14 uur zijn wij gisteren in Hanoi aangekomen op Noi Bai airport. Na 45 km in een minibus, die de diverse klanten op de stoep afzette,werden wij om ongeveer vijf uur lokale tijd op de stoep van het Thai Son 2 hotel gedropt.
Tijdens het inchecken werd tevens onze eerste tour door Hanoi gepromoot. Nog niet bewust hoe we de eerste nacht door zouden komen, hebben we gelijk maar geboekt. Achteraf was het zeker de moeite waard. een stuk of drie tempels, waar je op zo'n rondrit toch niet aan ontkomt naar het complex, waar Ho Chi Minh ligt opgebaard. Niet zo mooi, maar wel interessant. De beveiliging is bijna nog strenger dan op de diverse vliegvelden. Waarschijnlijk zijn ze hier bang, dat hij nog wegloopt, al geloven ze hier toch dat hij weer terugkomt. (reincarnatie). De gids vertelde dat hij nog ieder jaar op reis gaat naar Rusland. (voor reparatie). Na het bezoek aan maausoleum,museum en een wandeling van een uurtje, naar een gebouw, wat als de oudste tempel van Vietnam moet doorgaan. Hierna een vietnamese lunch (nog zonder hond) en een bezoek aan een pottebakkersdorp. Niet zomaar een, maar er waren wel 400 familiebedrijfjes gevestigd, die allelei verschillende potten bakten en antieke, oude, nieuwe, grote en kleine potten aan de man probeerden te brengen. Na deze rij en loopdag zijn we van onze welverdiende rust gaan genieten. Tot het volgende relaas. Groetjes Lida en Theo.

• 23 Maart 2011 - 17:24

Sonny:

eey leuk wat van jullie te horen, zo te zien is het wel bewolkt daar met een beetje regen, ik heb net lekker in de zon gezeten met me pijpie hahaha, en ik hoop dat het jullie lekker gesmaa kt heeft het eten, ik heb net gewoon hollandse pot op sperzie bonen met rustie rondjes en kippen kluiven heerlijk, maarja ik hoop gouw weer wat van jullie te horen, maak er nog een leuke dag van groetjes sonny

• 23 Maart 2011 - 18:06

Jeslyn:

Opa en Oma,

Hoeveel weken kom je terug?
    Vandaag ben ik met mamma langs de blauwe flat gefietst naar de eendjes.
    Ik zie jullie later wel weer.
    dikke kus van Jeslyn

• 23 Maart 2011 - 19:02

Mathieu :

Hee vakantiegangers,

Super dat jullie zo snel reageren.
    Vandaag in Schelluinen (en ook in Weert, las ik van Sonny) heerlijk weer, zeker zo'n 25 graden (grapje 15 graden). Met Jeannet en Roos ook super. Kusje van ons allemaal.

• 24 Maart 2011 - 17:00

Wimenjill:

hoi,

hoe is het daar gaat alles goed met jullie.

wat leuk dat jullie dit bijhouden en hebben jullie wat meegekregen van de aardbeving?

groetjes van ons.

• 24 Maart 2011 - 17:17

Juline:

hee,hoe is het daar?
    al beu haha? Nog veel plezier daar!
    tot over 25 daagjes!

Xx Juline

• 24 Maart 2011 - 17:17

Juline:

hee,hoe is het daar?
    al beu haha? Nog veel plezier daar!
    tot over 25 daagjes!

Xx Juline

• 24 Maart 2011 - 21:24

Wilma:

Geniet er maar goed van en wij vinden het heel erg leuk om zo de reis te volgen.

groetjes van ons beide.

• 25 Maart 2011 - 16:31

Regina En Thijs:

Hoi Hoi!!!
    Een hele fijne tijd daar...
    En geniet er maar lekker van samen.
    Ik blijf jullie volgen net als manon van jannie...
    Echt een hele leuke site zo..
    groetjes Van ons ook van Pa en Ma